söndag, oktober 18, 2009

fleecebyxor äntligen färdiga...

"Mellans" gosiga fleecebyxor är nu klara.. Gjorde så klart några misstag men alla är vi barn i börja.. Inga misstag som inte går att trolla bort dock ;) De duger att ha på morgonen när vi går till dagis...
Mönster: Meedom stl 92 som jag förlängde lite i benen

Material: Koksgrå fleece från Allt om Handarbete

Bra: Himla mysig och tjock fleece som jag tror kommer bli användbart.. Blir varmt om rumpan och benen.

Dåligt: Tror att mudden i midjan är för stor (hon är inte hemma så jag kan inte mäta) men det går ju att justera. Därför finns heller inga stickningar...

Av nån anledning så klippte jag enkelmuddar till benen... knasigt, men jag använde dem som smalare mudd istället för den resår som det egentligen är tänkt i mönstret..
Muddarna var också tänkta att vara mörka, men då den lokala tygaffären aldrig tycks få in det, så tog jag ljusgrå istället.

2 kommentarer:

Ingela sa...

jättefina, va duktig du är :)
kram

od Andulky sa...

Så jättefina! Ser varma och gosiga ut!