torsdag, november 12, 2009

inte min dag :(

Jäklar vad jag är irriterad på mig själv... Inget har gått som planerat..

Först så fick jag black out nr 1 och glömde bort luggriktningen på velouren...... Hade klippt ut och sytt ihop 3 byxor och 2 kjolar.. då såg jag till min fasa att ALLA plaggen hade hälften av luggen åt fel håll... Jaja, jag hade ganska så mycket tyg kvar så jag klippte ut nya delar.
Nu hade jag alltså 6 byxor och två kjolar (tyget räckte inte till mer än en kjol till) ... Sen ska jag då nåla ihop allt IGEN och sy detta ikväll... då uppenbarar sig black out nr 2- ser jag ju att jag har lagt räta PÅ räta när jag klippte.. inte räta MOT räta som jag borde ha gjort... Jag har alltså klippt ut identiska delar men med luggen åt rätt håll.. men vad i hela friden ska jag med två högerben till???

Hur f'*n kunde jag göra så???
Vart i hela världen har hjärnan varit idag?? Ååååhhh vad irriterad jag är!

Och jag som skulle sy muddbyxor av ett nytt mönster.. Men lugn, bara lugn. Jag ger mig aldrig!! I morgon så är det jag som ligger på golvet och klipper nytt tyg.

Jaha, ska jag försöka se något positivt i detta nu då??
* vilken himla tur att det inte var ett dyrare tyg som rök.......
* Jag kommer ALDRIG göra om detta misstag igen.......

Hoppas att er dag har varit roligare än min ;)

5 kommentarer:

makiato sa...

å nej, vad trist! Men som du säger, du kommer nog aldrig göra om det misstaget igen.
Trevlig helg!

Anonym sa...

Det händer ju lite titt som tätt, jag har några singelben som väntar på att få make i ufo-högen. Har man inte mer av tyget så tar jag bara det felklippta och klipper nytt men i mindre storlek så är det inte bortkastat tyg. Men visst är det irriterande när man radar upp alla missöden på en o samma dag;-). Mina hemska dagar är när nålar går av, tyglagren är för tjocka och tråden hoppar av =)
Elisabeth

Heimlaga sa...

Nämen usch! Vissa dagar borde man kanske ge upp... Men som du säger, du glömmer nog inte detta...

od Andulky sa...

Trist, alla har vi gjort såna misstag ;-)...

bokabosus sa...

Nu har jag ringt affären, som ska lägga undan mer tyg till mig ;) Och Mellans byxor fick bli Lillans byxor... Kjolarna fick bli lite smalare i midellen så nu är jag på G igen. Även 6 andra plagg 0ch 4korgar väntar på att bli sydda... Härligt när humöret är på topp igen !!!