måndag, november 23, 2009

ny byxmodell...


Äntligen så har dessa kläder blivit klara... De har blivit liggandes i flera veckor men så hittade jag till slut matchande muddOhlssons tyger i Karlstad igår, så nu blev det sying av ;)

Tyget i sig är helt värdelöst.. trots att det är tvättat så är det snett och vindt och helt omöjligt. Men efter en hel del pyssel så gick det ganska så bra. Ränderna är vävda så jag fick försöka utgå från dem. Men det var absolut inte lätt. Många svordomar blev det!

Marinblå botten med ränder i ljuslila och ljusgrönt.

Mönstret på tyget kommer med jämna mellanrum, därför blev alla plaggen olika. I detta fall så var det önskvärt. Tjejerna behöver ju inte se ut som tvillingar jämt... Tyget finns också i gröna nyanser och ett i bruna nyanser. Dock lite annat randigt mönster än detta.

Mellans byxor är sydda från ett mönster som jag fått av underbart snälla Mia som har sybloggen Jumel . Gå gärna in där och kolla, hon syr alltid en massa fina kläder ;)

Denna modell är lite tightare än den jag sytt förut, men kommer bli superbra!!! Jätteroligt att ha lite olika modeller, det är så lätt att snöa in sig på samma annars..........

Lillan fick tights av den enda anledningen att jag inte har något superbra byxmönster i stl 74 till henne.

Tröjorna är raglan, samma som tunikorna i tidigare inlägg.

Bra: Att raglanmönstret är smidigt att sy och att jag äntligen fick tag på lila mudd till slut.

Dåligt: Att tyget är så snett och det är svårt att få delarna trådraka :( Ska nog inte köpa tyg från det stället mer.......


4 kommentarer:

JuMel sa...

Fina kläder! Synd att tyget var så besvärligt annars var det ju kul att ränderna är så att plaggen blir olika. Hoppas du blev nöjd med byxorna och att de passar bra.

LillaBarn sa...

Men de blev ju jättefina trots krångliga ränder!! Jag syr sällan kläder med ränder, det ser ursnyggt ut men är ack så krångligt....

LillaBarn sa...

testing testing, fick du förra kommentaren? Jag fick ett felmeddelande nämligen...

bokabosus sa...

Ja jag blev supernöjd!

Jo då, det kom fram :)

/Linn