söndag, november 01, 2009

velourbyxor x 2




Bland annat så har det blivit lite velourbyxor till flickorna i helgen. De blev ganska så rymliga, så en lite julklapp kanske?? Lite kul att tjejerna kan ha lika byxor. Annars så får ju lillasyster ärva väldigt mycket då de är så lika i ålder. Det skiljer bara ca 1,5 år på dem och lillasyster drar större stl nu än vad storasyster gjorde vid samma ålder, så kläderna hinner knappt bli undanplockade innan de ska användas igen....
Det blev lite pyssligt, för jag är absolut allergisk mot när ränderna inte ligger mitt för varann.. Men det blev bra efter att ha användt 100 nålar ungefär ;)
Jag tycker att den här velouren bösar väldigt efter tvätt, men eftersom detta var första gången jag syr i velour så har jag ingen erfarenhet av detta. Brukar det vara så eller är just detta tyg dålig kvalitet???
Material: Velour med vit botten med röda och oranga ränder. Naturvit mudd. Allt från Tyg Handlaren i Karlstad.
Mönster: Meedom
Bra: Rymlig modell som säkert skulle funka att sy muddbyxor i ett fast tyg också..
Dåligt: Bösar väldigt och man ser botten på tyget när det viker sig vid sommen vid ex mudden. Kanske alltid är så??

Inga kommentarer: