onsdag, januari 13, 2010


Även mina tjejer fick lite grårandigt ikväll. Tyvärr så räckte inte tyget till två hela tunikor, så det fick bli enfärgat grått på framstyckena, men det funkade ju det med.

Samma mönster som Noels tröja, fast som tunika. Ottobre hade redan gjort om grunden, så det var bara att rita av. Väldigt smidigt.

Jag tycker att de blev lite breda, trots att jag valde ex stl 92 till min 2 åring, som annars har 98/104 från affären... Jag satte därför mudd nertill för att hålla ihop lite. Med ett linne under så fryser nog inte lilla magen =)Även Lillans i stl 80 ser bred ut..

Jag gjorde lite veck fram i halsringningen för att liva upp det enfärgade lite tråkiga tyget, det blev jag nöjd med.. får bli morgondagens outfit =)
(om nån undrar vad det är för konstigt som tunikorna hänger på så är det ett malakvarium.. ja, man kan ha ett akvarium för enbart malar.... tyvärr)

1 kommentar:

Jonglören sa...

Första gången jag hittar hit. Riktigt fin blogg du har här. Och sååååååå söta barn :-)