onsdag, januari 13, 2010


Nu är lillasysters nyfödda lilla Noels kläder klara. Jag kan nog visa dem här utan risk för att hon ser dem. Tror inte att hon är här och smyger =)

Mönstret är från Ottobre, men jag gjorde tröja lite längre. Tydligen så ska man också bandkanta med mudd, men jag har ingen sån pressarfot til min symaskin, så jag gjorde en helt vanlig smal mudd helt enkelt... Byxorna ska egentligen ha en massa fickor överallt på benen också, men det tycker jag såg rörigt ut, så jag struntade i dem...
Första gången som jag gjorde omlott på axlarna, det var ju inte så svårt =) Lite pilligt med fickan och alla små muddar bara.

Jag gjorde stl 68 fast han bara är 1,5 vecka.. jag gissar att han får sååå mycket kläder i stl 62 (brukar vara så) så då är det roligare att ha nåt att ta fram sen.

Hoppas att det ska passa!

1 kommentar:

Fangoria sa...

Vilket sött set! Fina modeller!